לא לדייגים – הכירו את תופעת הפישינג

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

בעידן של היום, ישנן סכנות שלא היו בסביבה שני עשורים קודם לכן. אנשים עם כוונות זדוניות או מפגעים מתחומים שונים עברו לפעול בזירה האינטרנטית, לעומת העולם הממשי, והיא הופכת משמעותית יותר ויותר כל יום, ועל כן המפגעים שפועלים בה צוברים יותר כוח. במאמר זה נסביר על תופעת הפישינג, איך אפשר לזהות מתחזה, וכיצד להתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר. 

 

הסכנות החדשות של המאה ה21

עד בערך שנות ה90, לרוב האנשים לא היה מחשב פרטי בבית, וההתעסקות בו הייתה במסגרת העבודה. ברגע שהתחילו להיכנס מחשבים הביתה, ופעילות האנשים באינטרנט הפכה אישית יותר  – מסמכים אישיים, תמונות, חיפושי אינטרנט, וצריכת תוכן – כך גדלה הסכנה למפגעים בתחום. אנשים שרוצים לעבוד עליכם או לפגוע בכם קיבלו כלי עוצמתי לידיים. אחת הדרכים לעשות זאת נהייתה התחזות, או בשמה המוכר יותר – פישינג.

חקייני אינטרנט

תופעת הפישינג

עם התפתחות הטכנולוגיה ומעבר אספקטים רבים בחיינו למרחב האינטרנטי, אנחנו חשופים ליותר מפגעים בתחומים מגוונים. בחשבון הבנק שלנו למשל, שאנחנו מתעסקים בו דרך אפליקציה בטלפון. או תמונות אישיות שלנו ושל משפחתנו שאנחנו מצלמים בנייד. כיום המפגע יכול להתחזות למישהו מוכר לנו או להציע הצעה מפתה, ולהגיע אליהם ביתר קלות, מבלי שנבין שמדובר במתחזה.

 

יש מה לעשות

אחת מהדרכים להתמודד עם התופעה היא לבצע ניטור מקדים. לשכור את שירותם של אנשי מקצוע שיבצעו ניטור פישינג לחברות, כך שיהיה ניתן לעלות על המפגע לפני שיהיה מאוחר מידי ומישהו ייפול בפח. הם ידעו איך לזהות מתחזה בפעולה.

חקייני אינטרנט

איך מזהים מתחזה?

אפשר לזהות ניסיון התחזות/ לחשוד בפנייה מסוימת, במידה והיא עונה על הקריטריונים הבאים:

  • שגיאות כתיב חוזרות, תחביר משפט לא הגיוני
  • מחסור בפרטים אישיים בתוכן ההודעה
  • הצעה מוגזמת, סכומי עתק, הבטחות שנשמעות טובות מידי
  • הנחייה ללחוץ על לינק כלשהו, לחזור לכתובת מייל כלשהי
  • בקשה לתת פרטי בנק או פרטים מזהים שלך

 

בידיים בטוחות

נשמע מפחיד, אנחנו יודעים. וכאנשים שנמצאים כל היום בטלפון באתר זה או אחר, זה יכול להכניס אותנו לקצת פרנויות. מה עושים? כדאי לחבור לצוות מקצועי, כמו שידע לנטר מראש את המפגעים האופציונליים, להתריע לכם על בעיות ולעזור לכם לא ליפול ברשת של המתחזים האינטרנטיים.

 

לסיכום

לפני 20 ו-30 שנים הסכנות היו אחרות. היינו משגיחים יותר טוב על ילדים שיצאו לגינה, מתמגנים בפני פורצים וגנבים וכייסים, וכולי. כיום, הסכנה עברה זירה – למרחב האינטרנטי. כל החיים שלנו נמצאים כיום באינטרנט, מחשבונות הבנק שלנו, לתמונת האישיות שלנו, לשיחות הכי אינטימיות שאנחנו מנהלים.

הכוח שיש היום למפגעים בזירה האינטרנטית הוא עצום, וכך גם השפעה שלהם על חיינו. כדאי להיות מודעים לכל דרכי הפעולה של מפגעים ברשת, ולהבין איך אפשר להתמגן מהם, לזהות אותם ובקרה הצורך לפעול נגדם. גלישה נעימה ובטוחה!

חקייני אינטרנט

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם