אלו הסיבות הנפוצות ביותר אונליין לפטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

הרבה אנשים לא יודעים שהם יכולים לקבל פטור ממס הכנסה והם משלמים מס הכנסה מבלי להכיר את זכויותיהם. כאן בכתבה נסקור את הגורמים העשויים להקנות זכות לקבלת פטור ממס הכנסה. אולי גם אתם זכאים? מוזמנים לבדוק זאת.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

כל הכנסה חייבת להיות מדווחת לרשויות המס. בחוק קיימת תקרת סכום המחייבת הפרשה למס הכנסה. קיימים מקרים רבים במסגרת החוק הפוטרים את בעל ההכנסה מתשלום מס הכנסה. המקרים הם מגוונים ולכן נסקור אותם בקצרה.

 

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

זוהי הסיבה הנפוצה והמוכרת ביותר. הסובלים מבעיה רפואית ולמרות אחוזי הנכות הקיימים הם ממשיכים לעבוד, ייתכן מאוד ומגיע להם פטור ממס הכנסה. במסגרת פטור זה גם עיוורים וליקויי ראיה מקבלים פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה על כספי סיום העסקה

שכיר המסיים את עבודתו מקבל כספי פיצויים. הסכומים הללו זכאים לפטור ממס הכנסה כל עוד והם לא עולים על תקרת הסכום המצוינת בחוק. הנתונים משתנים ולכן בכל מקרה מחדש, כדאי להתעדכן בנתונים המדויקים. במסגרת פטור זה גם עובד שקיבל תשלום על פיטורים ללא הודעה מוקדמת, זכאי לפטור ממס הכנסה על הסכום שקיבל תמורת ההודעה.

 

פטור ממס הכנסה על ביטוחי עובד מעביד

כל מעסיק חוקי מפריש סכום לביטוח אובדן כושר עבודה וביטוחים פנסיוניים עבור מעסיקיו. סכומים אלו, כל עוד והם לא עולים על התקרה הקבועה בחוק, הם זכאים לפטור ממס הכנסה. במסגרת פטור זה גם הפרשות מעסיק לקופת השתלמות של עובדיו פטורה מתשלום מס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה על הכנסה משכירות

אדם מבוגר שעובר לגור בדיור מוגן ולכן משכיר את דירת המגורים שלו למישהו אחר, פטור מלשלם מס הכנסה. במסגרת פטור זה, כל השכרת דירה למגורים שלא עולה על 5,196 ₪ לחודש, זכאית לפטור ממס הכנסה. זכרו שהנתונים עשויים להשתנות כמו כל נתון אחר ולכן כדאי לבדוק את הנתונים מול איש מקצוע העוסק בתחום ומעדכן בכל מה שחדש בו.

 

פטור ממס הכנסה על כספי קופת גמל

במסגרת פטור זה, ניתן לקבל פטור על משיכת כספים של כספים קרנות גמל, פנסיה והשתלמות. שימו לב, גם כאן קיימות הרבה אותיות קטנות ולכן לפני שאתם מושכים את כספי הקופה שלכם, כדאי שתכירו את מה שהחוק אומר על כך ותתייעצו עם אנשי מקצוע מומחים בתחום.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה? כדי לוודא זאת כדאי לדבר עם איש מקצוע המבין בתחום. אתם יכולים להתייעץ עם רואה חשבונות בענייני משיכת כספים ודיווח על הכנסות. ולצורך קבלת פטור ממס הכנסה המתאים ביותר יהיה לפנות לחברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות. השקעה בבירור חשובה. היא יכולה לחסוך לכם מאות אלפי שקלים.

לחיצת יד

 

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם