מה החשיבות של חוויית משתמש בעת בניית אתר

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

על מנת שיבקרו באתר משתמשים רבים ותיווצר בו תנועה, בניית האתר מחייבת פונקציות חווייתיות ונוחות למשתמשים.

המאמר יעסוק בחשיבות חוויית המשתמש באתר.

 

איך בונים אתר עם דגש על חוויית המשתמש?

לפני שאתם בונים אתר חשבו מה אתם הייתם רוצים שיהיה באתר כמשתמשים, מה מושך אתכם מבחינה חווייתית, האם רק הנראות או גם התוכן? הפעילו את היצירתיות וחשבו על הנוחות, הפשטות ועם זאת על הגיוון, הממשקים וכד'. על מנת לעשות זאת בצורה מקצועית חשוב ללמוד קורס בניית אתרים בוורדפרס ולהפוך לבקיאים בנושא. על מנת לבנות אתר איכותי למשתמש יש לצאת מנקודת הנחה שבפעם הראשונה שהמשתמש מגיע לאתר שבניתם הוא מקבל את הרושם הראשוני. מבחינה פיזית לוקח בדיוק 3 שניות כדי להתרשם ממישהו וכך גם כנכנסים לאתר אינטרנטי. גם אתם בתור גולשים בוודאי הגעתם לאתרים שלא הרשימו אתכם ומעולם לא חזרתם אליהם שוב. על מנת שלגולשים תהיה חוויה טובה יש ליצר עימם אינטראקציה כבר מההתחלה.

 

יותר אינטראקציה ויותר אינפורמציה

ראשית יש לבחור בממשקים ובתפריטים נוחים ופשוטים לניווט. מבחינת העיצוב זה יותר ענין של טעם אך חשוב להתאים אותו לאופי האתר באמצעות פיצ'רים מגניבים. למשל אתרים המיועדים לילדים הם תמיד צבעוניים יותר כי זה מה שמושך ילדים. על מנת שהגולשים יתרשמו מהאתר חשוב לייצר בו אינפורמציה מעניינת ותכנים מקוריים עם כותרות שימשכו מהרגע הראשון את תשומת הלב. למשל: "מה נשים רוצות…", 10 טיפים לשיווק איכותי", "כל מה שרציתם לדעת על…" ועוד. כדי שהגולשים יישארו באתר צריך לספק להם כמה דברים. לענות על הצרכים שלהם, לתת להם להרגיש רצויים, לתת פתרונות יישומיים, לתת למשתמשים ערך מוסף לחיפוש שלהם, לספק להם אינפורמציה חשובה וקלה להתמצאות ולאפשר להם ניווט קל ונוח באתר.

 

איך יודעים להתאים את חוויית המשתמש הנכונה?

כדי לספק את חוויית המשתמש האופטימלית יש לעשות חקר על קהל היעד בו אתם מעוניינים. ברגע שתדעו מי קהל היעד, איך הוא פועל, מה הוא מחפש, איזה עיצוב ויזואלי מתאים לו, מה התכנים הרלוונטיים שמותאמים לו, אלו תשובות הוא רוצה למצוא וכד', תוכלו לספק את החוויה המושלמת. על מנת לעשות חקר כזה תצטרכו לאסוף נתונים ולנתח אותם באמצעות דפי נחיתה, מילוי סקרים ברשתות החברתיות ועוד אפשרויות מגוונות. כאשר תוסיפו למשל כותרות או תמונות מסקרנות והומור תוכלו להשיג רושם ראשוני טוב. המטרה היא לשפר את ההרגשה של המשתמשים באתר ולגרום להם לחייך וליהנות חוץ מרק לתת להם אינפורמציה או רק למכור להם את המוצרים. כך תוכלו ליצר עם המשתמשים אינטראקציה ולבנות אמון. לסיכום, חשוב לבנות אתר נוח וגמיש עם עיצוב וממשקים פשוטים, מתחשבים ורלוונטיים, תוכן איכותי וזיקה למנועי החיפוש של גוגל שיגרמו לאתר שלכם להיות בדף הראשון של מנוע החיפוש.

 

דירוג

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם