הכירו את פירורי הלחם: נתיבי הניווט של גוגל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

אמנם כל מי ששומע את הביטוי הזה בפעם הראשונה לא מבין מה הקשר בין שניצל לקידום אתרים, אבל דבר אחד הוא בטוח – פירורי לחם הם אחד הפקטורים הכי חשובים בבניית אתרים ובקידום אתרים.

אם לא שמעתם על זה קודם, אם אין לכם עדיין באתר פירורי לחם, הגיע הזמן שנערוך בניכם הכרות:

הכירו את פירורי הלחם: נתיבי הניווט של גוגל

מנוע חיפוש

 

מה זה פירורי לחם

פירורי לחם הם מעין סכמת תפריט ניווט משני אשר חושפת את מיקום המשתמש באתר או באפליקצית הווב. המונח פירורי לחם מקורו בסיפור הילדים "עמי ותמי" בו שני ילדים השאירו שובל פירורים על מנת לאתר את דרכם הביתה.

בדיוק כמו באגדה, פירורי לחם חושפים בעולם הדיגיטל את המיקום של המשתמש באתר וכן מציעים לו אפשרות לנווט חזרה הביתה – אל דף הבית.

בפועל מדובר במספר קישורים שנמצאים סמוך זה לזה, ומצביעים על ההיררכייה באתר.

דוגמאות לפירורי לחם

אם אתם עדיין תוהים למה הכוונה בפירורי לחם, נוכל להדגים זאת באמצעות מספר דוגמאות.

ניקח דוגמה מתחום טבעות האירוסין.

נניח ויש לכם חנות לטבעות אירוסין אונליין. דף הבית נקרא "הטבעות של דפנה" ויש לכם מספר קולקציות: טבעות זהב לבן, טבעות זהב צהוב וכן טבעות יהלומי מעבדה.  בנוסף תחת כל קולקציה יצרתם דוגמאות של מספר מוצרים בתחום. משתמש שנכנס לקולקצית טבעות יהלומי מעבדה, יראה מוצרים שונים כדוגמת "טבעת קטי פרי 5 קראט", "טבעת הנזל 2 קראט" וכן הלאה. איבדתם את העקבות של ההיררכיה? בדיוק בשביל זה פירורי לחם נועדו. אם משתמש כלשהו נמצא בדף טבעת הנזל 2 קראט. הוא כנראה יראה בראש הדף את פירורי הלחם הבאים:

דף הבית -> טבעות יהלומי מעבדה -> טבעת הנזל 2 קראט.

באמצעות קליק על דף הבית או קליק טבעות יהלומי מעבדה, הוא יוכל להגיע לדף עליו הוא לחץ.

למה פירורי לחם כה חשובים

פירורי לחם חשובים בשל 2 סיבות עיקריות:

  1. חווית משתמש – בדיוק כפי שחלקנו הלכנו לאיבוד בדוגמה על חנות הטבעות, כך קורה לאלפי גולשים, שמגיעים לדף כלשהו באתר ולא יודעים לאן להמשיך או איך לצאת. בזכות פירורי הלחם, הגולש באתר מבין היכן הוא ממוקם ובאיזה הקשר. לדבר יש תרומה משמעותית בחווית המשתמש.
  2. נתיבי הניווט של גוגל – גוגל מעריך היררכיה ברורה. בזכות פירורי הלחם הוא אוסף מידע על האתר ומבין את סדר העמודים, הפוסטים, המוצרים, הקטגוריות והשירותים. פירורי הלחם מסייעים לגוגל להבין אילו דפים חשובים לכם יותר (ועל כן נמצאים בראש ההיררכיה ובתחילת פירורי הלחם) ואילו קצת פחות (ועל כן נמצאים בקצה התפריט של פירורי הלחם). על כן כל חברה לקידום אתרים מוודאה כיום כי יש לאתר פירורי לחם.

את פירורי הלחם תוכלו להתקין באמצעות תוספים מתאימים או קוד מותאם אישית לאתר שלכם. בהצלחה!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם