למרות שהכתיבה באופן כללי דומה ביסודה ואיכותית יותר כאשר השפה ברמה גבוהה, כתיבת תכני אונליין היא למטרות שיווקיות ופרסומיות וכתיבה למגירה היא כתיבה שאדם כותב לעצמו מבלי לפרסם את התכנים. המאמר יעמוד על הבדלים נוספים בין כתיבת תכנים אונליין לכתיבה למגירה.
מהי כתיבת תכנים אונליין?
כתיבת תוכן אונליין נעשית לצורך קידום אתרים. המטרה היא לכתוב תכנים בנושאים שונים ולפרסם אותם באתרי אינטרנט על מנת לספק לגולשים מידע. ניתן לכתוב על כל תחום בו עוסק האתר כמו: משפטים, פיננסים, רפואה, עיצוב, סטיילינג ועוד. אתר הזקוק לתכנים מזמין אותם בתשלום ממקדם אתרים שמעסיק כותבי תוכן מקצועיים ובעלי ידע ואת המאמרים מפרסמים באתר. ניתן לכתוב את התכנים גם באופן עצמאי אך מקדם האתרים מכניס למאמרים מילות מפתח וקישורים המסייעים לקידום האתר.
כיצד כתיבת התכנים תשפר את האתר?
מלבד מענה ואינפורמציה לגולשים, מטמיעים בתכנים מילות מפתח או ביטויים חזקים שגורמים לגוגל לאנדקס את האתר במנוע החיפוש. הכוונה היא לכך שהאתר יופיע במקומות הראשונים של מנוע החיפוש ולא במקומות האחרונים. אנשים שמחפשים מידע מקליקים מילות חיפוש או ביטויים ונכנסים לאתרים הראשונים שמופיעים להם בדף החיפוש.
ברגע שהביטויים במאמרי התוכן חזקים וטבעיים גוגל מאנדקס את האתר. כך גם לגבי קישורים. אם מפרסמים מאמרים באתרים אחרים הנחשבים לאיכותיים הקלקה על קישור עם אנקור כמו: לאינפורמציה נוספת בקרו באתר… יוביל את הקוראים לאתר שלכם. אם מדובר בתכנים שאתם מפרסמים באתר עם קישורים חזקים לאתרים אחרים גוגל יזהה אינטראקציה ותנועה באתר וידרג אותו במקום גבוה.
מה הם ביטויים או קישורים טבעיים?
כאשר כותבים תוכן בתחום מסוים הוא צריך לזרום בצורה טבעית. כלומר, הביטויים והקישורים צריכים להיות קשורים לתחום של התוכן ולהשתבץ באופן טבעי במשפט ולא בצורה מלאכותית. כשהאלגוריתם של גוגל מזהה ביטויים או קישורים מלאכותיים הוא יכול להדיח את האתר ממנוע החיפוש או לדרג אותו במקומות האחרונים.
זו הסיבה שכותבי תוכן מקצועיים כותבים את התכנים לאונליין. מעבר לכך, המאמרים נכתבים בצורה שיווקית כדי לקדם את המכירות. ניתן גם לרכוש מאמרים תדמיתיים כאשר המטרה היא העלאת המוניטין של העסק.
מה שונה בין כתיבה למגירה לבין כתיבת תכנים לאונליין?
את הכתיבה למגירה כל אחד יכול לעשות בין אם הוא בעל כישרון ובין אם לא מאחר והכתיבה נשארת במגירה. לעומת זאת, את כתיבת התכנים לאונליין צריך לבצע בצורה מקצועית על פי הנחיות מוגדרות ממקדם האתרים. בנוסף, צריך לעדכן מדי פעם את מאמרי התוכן באונליין ולא להפריז בביטויי חיפוש וקישורים.
הכל צריך להיות בנוי בתכנית קידום בהתאם לצרכים של האתר על מנת לעשות לו אופטימיזציה. לסיכום, פרסום מאמרי תוכן אונליין יהיו אפקטיביים לקידום במנוע החיפוש ואת הכתיבה למגירה תשאירו במגירה…