המדריך המלא על קנייה מאובטחת באינטרנט

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

בשנים האחרונות הרכישה באמצעות אתרי אינטרנט הופכת לפופולרית יותר ויותר, ואף עוקפת את הרכישה בחנויות בתחומים מסוימים.

הסיבות העיקריות לכך הן הזמינות המיידית של מוצרים רבים, המחירים הנוחים יותר והאפשרות להזמין מחו״ל פריטים שאין בארץ או במחירים זולים יותר.

עם זאת, מלבד היתרונות הברורים של קנייה ברשת, ישנה גם סכנה אחת בולטת – אבטחת המידע.

אז איך קונים מוצרים ברשת בצורה מאובטחת? על כך בכתבה הבאה.

 

ודאו שהמכשיר ממנו אתם רוכשים מוגן

השלב הראשון בדרך לקניה מאובטחת היא אבטחת המחשב עצמו. מחשבים המחוברים לרשת חשופים למגוון רחב של סכנות ואיומים אשר לא תמיד יהיו בולטים למשתמש הפשוט. ישנם וירוסים למשל אשר מסוגלים לעקוב אחר לחיצות המקלדת של המשתמש ובכך להעביר פרטים אישיים כמו סיסמאות וכרטיסי אשראי לגורמים זדוניים. הדרך הטובה ביותר למגן את המחשב היא באמצעות כלי אבטחה כמו אנטי וירוס וחומת אש. בחלק מהמחשבים התוכנות האלו קיימות באופן מובנה אך יש להפעיל אותן באופן יזום. במקרים בהם התוכנות אינן קיימות ניתן לרכוש אותם בחברות מתמחות כמו IP מחשבים.

 

גלישה באינטרנט באופן מאובטח

האלמנט החשוב הבא ברכישה מאובטחת הוא האופן בו אנחנו גולשים באינטרנט. הכלי העיקרי המשמש אותנו עבור גישה לאתרים שונים הוא הדפדפן אשר מותקן על המחשב או על הטלפון. מדובר בתוכנה אשר מיועדת לקרוא ולהציג את האתרים השונים. לאורך השנים מתגלות פרצות שונות בדפדפנים אשר מאפשרות לגורמים זדוניים לפגוע בגולשים תמימים ולגנוב מהם מידע יקר. לרוב, החברות אשר מפתחות את הדפדפנים מגלות את הפרצות ומתקנות אותם בעדכוני הגרסה. על כן, חשוב מאוד להשתמש בגרסה המעודכנת ביותר של הדפדפן בעת רכישה ברשת. חלק נוסף מפאזל הגלישה הוא החיבור לרשת בו אנחנו משתמשים. אם בגלישה נעשה שימוש ברשת WiFi חשוב לוודא כי מדובר ברשת פרטית ומאובטחת בסיסמה ועדיף שלא לבצע רכישות במקומות בעלי רשת שיתופית כמו בתי קפה או אוניברסיטאות.

 

הכירו את אתר הרכישה והגורמים מהם אתם קונים

אמנם ברשת אין מפגש אנושי בלתי אמצעי עם מוכרים, אך עדיין ניתן להבדיל בין גורמים אמינים יותר לגורמים מפוקפקים. ראשית, חשוב לגלוש לאתרי המכירה באופן עצמאי ולא ללחוץ על קישורים הנשלחים בהודעות אימייל או sms. במקרים רבים, הודעות בעלות אופי פרסומי או הודעות אשר מציעות מבצעים לא שגרתיים, הן הודעות זדוניות אשר מטרתם להוביל את הגולש התמים לאתר מזויף. מדובר בהונאה הנקראת ״פישינג״ והיא נפוצה במיוחד במקרים של רכישה ברשת. על כן, חשוב להיות זהירים ולגלוש אל האתרים באופן עצמאי וכן לבדוק בשורת הכתובת שאכן הכתובת זהה לאתר בו אתם גולשים. בנוסף, לאורך הגלישה באתר חשוב לשים לב לאמצעים שונים המעידים על אבטחתו – תקן HTTPS וכן PCI DSS.

 

קניית מוצר

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם