כך תמתג את העסק שלך כמו שצריך

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

מיתוג הוא אחד מהחלקים הבסיסיים שיש כמעט בכל עסק, על אחת כמה וכמה עסק שמפרסם את עצמו והוא בעל נכסים דיגיטליים וממש עוד רגע נסביר למה. כל מה שצריך לדעת על מיתוג עסק במאמר שלפניכם.

 

ההבדל בין מיתוג ללוגו

בעלי עסקים נוטים להתבלבל בין לוגו לתהליך מיתוג לעסקים ואתם בטח תוהים לעצמכם מה ההבדל? לוגו הוא "הסמל" של העסק שלכם והוא ברוב המקרים יהיה חלק מתהליך מיתוג. במידה ואתם חברה הקיימת שנים רבות ולא רוצים להחליף את הלוגו, הלוגו יהווה מעין סמן ימני לתהליך מיתוג.

לעומת זאת, תהליך מיתוג לעסקים, בא להציג בצורה ויזואלית את האני מאמין של העסק ואת היכולות שלו. תהליך המיתוג הוא תהליך שבסופו לכל חלק בעסק תהיה נראות אחידה, כזו שמאפשרת לנו לזהות את העסק במבט.

מותג עסקי

למה צריך מיתוג לעסק?

תחשבו רגע על המותגים הכי גדולים בישראל, YELLOW, קסטרו, פוקס וכד'. יהיה לכם ברוב המקרים מאוד קל לזהות אותם. יתרה מזאת, אם יש לכם גם סניפים, גם אתר ואפילו דוכן חשוב מאוד שהכל יהיה מעוצב אותו הדבר.

אחידות – כל בית עסק צריך אחידות בחומרים השיווקיים שלו. שפה אחת, צבעוניות אחת ומסע לקוח דומה לא משנה אם מדובר על חנות פיזית או אתר אינטרנט.

העברת ערכים ומסרים – לכל דבר שאתם עושים בהקשר של מיתוג, יש השפעה בסופו של דבר על הלקוח הסופי. לדוגמא, צבע כחול הוא צבע המשדר אופטימיות ורוגע.

לא צריך להמציא את עצמכם כל פעם מחדש – ברגע שיש לכם מתווה כלשהו, שפה עיצובית וספר מותג יהיה לכם מאוד קל להמשיך ולייצר חומרים עיצוביים בלי להמציא כל פעם משהו חדש.

שיתופי פעולה – אם אתם עושים שיתופי פעולה ומופיעים ליד עסקים נוספים, או לחלופין אתם בוחרים להתחיל לעבוד עם חברת סושיאל או מדיה והם צריכים לעצב עבורכם, אז ספר המותג (המתכלל את המיתוג בתוכו) יהיה בעצם המגדלור של החברה איתה אתם משתפים פעולה.

 

מה חשוב לזכור שעושים מיתוג?

קבלו כמה טיפים סופר משמעותיים מאיתנו😊

  1. עצבו את הלוגו בצבע, בשחור ובלבן – לא תמיד תוכלו להשתמש רק בלוגו הצבעוני.
  2. בחרו צבעים או אלמנטים המשקפים את החזון והערכים שלכם, זה לגמרי משפיע על הלקוחות.
  3. תשמרו על שפה אחידה בכל התוצרים שלכם ושמרו על המותג.
  4. השתמשו בעיצוב נעים, טקסט קריא ומרווחים. בסופו של דבר הלקוחות אמורים להבין את המסרים שאתם מעבירים.

 

סיכום

במסגרת המאמר, דיברנו על מיתוג באופן כללי והסברנו מה ההבדל בין תהליך מיתוג לבין יצירת לוגו. בהמשך, נתנו את כל הסיבות בגינן כדאי לכל עסק להתחיל בתהליך מיתוג וגם, נתנו כמה טיפים סופר חשובים שיוכלו לעזור לכם בתהליך. שיהיה בהצלחה!

מותג עסקי

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם