שרתים הם יוצאי דופן הפעילים 24/7, בדרך כלל ללא בעיה, אך כמו כל מכונה הם דורשים תחזוקה מסוימת. תחזוקה ופיקוח פשוט יכולים לרוב למנוע כישלון שרת להפוך לאסון שרת.
אם אתה משתמש כבר לקוח של שירותי מחשוב לעסקים, אינך צריך לדאוג לדברים האלה. שירות זה עוקב אחר פעילות השרתים, בוחן ומתחזק את המכשור השונה 24/7 ודואג לתקינותו השוטפת.
במידה ואינכם לקוחות של שירותי מחשוב לעסקים, כדאי לך לעקוב אחר 7 הצעדים הבאים שיעזרו לך לתחזק את השרתים ולמנוע קריסה מוחלטת שלהם.
7 טיפים לתחזוקת שרתים שיעזרו לכם למנוע קריסה:
- ודא שהגיבויים שלך עובדים – לפני שתבצע שינויים במערכות שלך, וודא שהגיבויים שלך פועלים. כשאתה ממוקד בגיבויים, ייתכן שתרצה לוודא שבחרת במיקום הגיבוי הנכון.
- בדוק את השימוש בדיסק – אל תשתמש במערכות שלך כמערכת ארכיב. מחק יומנים, אימיילים ישנים וגרסאות תוכנה שאינן בשימוש עוד. אם השימוש שלך עולה על 90% מקיבולת הדיסק, צמצם את השימוש או הוסף שטח אחסון נוסף. אם השימוש שלך מגיעה ל 100%, השרת שלך עשוי להפסיק להגיב, טבלאות מסדי נתונים עלולות להיפגם ונתונים עלולים לאבד.
- עדכן את מערכת ההפעלה שלך – אם אתה מעדכן את השרת שלך באופן ידני (או בכלל לא), אתה עלול להחמיץ עדכוני אבטחה חשובים. לכן מומלץ להפוך את עדכוני המערכת לאוטומטיים. במידה ולא מתאפשר, צור לוח זמנים לעדכון המערכת שלך. בנוסף, מומלץ לבצע עדכון מערכות אחת לשבוע לפחות על גרסאות עדכניות.
- עדכן את לוח הבקרה שלך – אם אתה משתמש בלוח בקרת אירוח או שרת, הקפד לעדכן אותו גם. לפעמים זה אומר לעדכן לא רק את לוח הבקרה עצמו, אלא גם תוכנה שהוא שולט בה. לדוגמה, עם WHM / cPanel, עליך לעדכן ידנית את גרסאות PHP כדי לתקן בעיות ידועות. פשוט עדכון לוח הבקרה אינו מעדכן גם את גרסאות Apache ו- PHP הבסיסיות המשמשות את מערכת ההפעלה שלך.
- בדוק את עדכוני האפליקציות – יישומי אינטרנט מהווים יותר מ- 95% מכל הפרות האבטחה. הקפד לעדכן את יישומי האינטרנט שלך, במיוחד תכניות פופולריות כמו WordPress.
- בדוק אם יש שגיאות חומרה – יתכן שתרצה לבדוק את היומנים אם יש סימנים לבעיות חומרה. התראות על התחממות יתר, שגיאות בקריאת דיסק, כשלי רשת עשויים להוות אינדיקטורים מוקדמים לכישלון חומרה אפשרי. אלה נדירים אך שווה לבדוק אותם, במיוחד אם המערכת לא עובדת בטווחים רגילים.
- בדוק כלי ניהול מרחוק – אם השרת שלך נמצא במיקום משותף או אצל ספק שרתים ייעודי, תרצה לבדוק שכלי הניהול המרוחק שלך עובדים. קונסולה מרחוק, אתחול מחדש מרחוק ומצב הצלה הם 3 כלים חיוניים לניהול שרתים מרוחק. אתה רוצה לדעת שאלו יעבדו כשאתה זקוק להם.