ייעוץ משכנתאות בזום: יתרונות וחסרונות

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

אחד השלבים החשובים ביותר במהלך התהליך של קניית דירה, הוא השלב שבו אתם קובעים את המשכנתא שלכם.

עבור חלק מהאנשים המטרה היא להשיג כמה שיותר מהר משכנתא סבירה, לחתום על החוזה ולעבור לבית החדש, אך הם כנראה לא מבינים לגמרי, שמדובר בחוזה ובהסכם שיקבע את רמת החיים שלכם ב20-30 שנים הקרובות.

 

השלב הראשון בדרך לדירה עובר בבנק

לפני שהתחלנו בכלל לחשוב על איך להפוך את החלום למציאות, ומתי נפרוק את המזוודות בדירת חלומותינו, ברור לנו שהתחנה הראשונה תהיה אצל נציג המשכנתאות בבנק. מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך ולא בהכרח נעים, שבו אנחנו צריכים "להוכיח" לבנקים שאנחנו יכולים לעמוד בהחזר החודשי כל חודש בחודשו, כדי לקבל את המשכנתא שאנחנו כל כך רוצים.

כחלק מהתהליך מומלץ גם לעבור במספר בנקים על מנת לקבל הצעות מתחרות ולנהל משא ומתן כדי להוריד את המחיר.

חשוב לזכור: מדובר בהלוואה לטווח ארוך מאוד, וכל סכום שנראה פעוט כמו כמה עשרות שקלים לחודש, יכול להצטבר לסכום של עשרות ואף מאות אלפי שקלים במהלך חיי המשכנתא.

 

איך אני מגיע מוכן ?

מי שחושב שהוא יכול להגיע אל הבנק, לקבל את ההצעה הזולה ביותר האפשרית ולחתום על משכנתא תוך שבוע בהחלט טועה. גם לאחר שתעברו בין הבנקים ותחזיקו בידיכם הצעות דומות, הם עדיין לא יהיו מספיק "מפתות" ביחס למה שאתם באמת רוצים ויותר מזה, יכולים להשיג.

בתחום המשכנתאות אין חכם כבעל מקצוע. רצוי להיוועץ עם יועץ משכנתא חיצוני ומנוסה.

אותו יועץ יוכל להיפגש אתכם לאחר שקיבלתם את ההצעות הראשוניות מהבנקים, לנתח אותן לעומק ולהבין (כמובן בהתאם למצבכם הכלכלי ויכולת ההחזר שלכם), האם וכמה תוכלו להוזיל את המשכנתא שלכם, האם כדאי לקצר את המשכנתא כדי להוזיל ריבית, להוסיף או להקטין את ההון העצמי, ועוד…נשמע כמו סינית נכון ? אז כדאי שתיפגשו עם אחד כזה, בשבילו זו שפת אם.

 

ייעוץ משכנתאות דיגיטלי ? ימים משוגעים

בימים כאלה שנעים בין סגר אחד לסגר אחר, קשה לייצר מפגשים פרונטליים מתוכננים, וסביר להניח שכל יועץ משכנתאות רציני יעדיף להיפגש אתכם באמצעות הzoom, וכך לשמור עליכם ועליו.

היתרון הגדול בעניין הוא שהזמינות שלו עבורכם היא רבה יותר, ובמקום לקבוע פגישה בבית קפה אחת לשבוע או שבועיים, ניתן לקבוע בתדירות גבוהה יותר, שכן הדבר היחידי שהיועץ צריך זה את המחשב האישי שלו, או את הטאבלט. החיסרון המרכזי בעניין הוא שלעתים אנחנו מרגישים שמקשיבים לנו רק כשאנחנו נמצאים בקרבת אדם אחר, שהוא מוחשי וממש נמצא לידנו. על כל פנים, אין ספק שהתקופה הזו טומנת בחובה עוד המון אתגרים וחידושים שיגיעו אלינו ב-פורטל פיננסי תוכלו להבין כיצד החידושים האלה יוכלו לבוא לטובתכם ולא להפך, מקווים שעזרנו!

 

ייעוץ משכנתא דיגיטלי

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם