איך תדע האם יש על המחשב וירוסים?

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

וירוסים אינם דבר נעים כלל, בין אם הם תוקפים את גופנו ובין אם הם תוקפים את המחשבים שלנו. בדיוק כמו אצל בני האדם, אצלם הווירוס מתבטא בתסמינים שונים, כך גם במחשב אפשר לזהות נוכחות של וירוס מזיק על ידי סימנים חיצוניים. אז איזה רמזים יכולים לסמן לך על קיומו של וירוס על המחשב? הנה כמה מהם 

 

דברים שהמחשב עושה פתאום

בני אדם שנדבקו בווירוס, עלולים למצוא את עצמם מתעטשים, משתעלים או מעלים חום פתאום. הגרסה המקבילה בתחום המחשבים היא הופעה מפתיעה של חלונות פופ אפ מאתרים שאינכם גולשים בהם כרגע או פרסומות שלא ברור מה מקורן. סימן נוסף הוא גם הופעה מפתיעה של אייקונים חדשים על הדסקטופ, כמו אייקונים של תוכנות שאינכם מכירים ולא אתם התקנתם על המחשב.

גם שינוי בתוכנות ברירת מחדל או בהגדרות אחרות, שמתבצע כאילו מעצמו, עלול להוות רמז עבה לקיומו של וירוס במעמקי המחשב. אם אתם חושדים או בטוחים שיש וירוס במחשב שלכם, כדאי מאוד לפנות לטכנאי אמין, למשל דרך https://compu-tech.co.il ולבקש את עזרתו.

 

כשאתה מתלונן על המחשב

איזה דברים גורמים לנו להתלונן על המחשב, בדרך כלל? כשהמחשב איטי, כשהוא מסרב להגיב, כשיישומים אינם עושים את תפקידם או כשהמחשב כבה בלי אזהרה. כל אלה עלולים להיות תסמינים של וירוס מחשב וכדאי לפנות לאיש מקצוע ולספר לו על מה שקורה עם המחשב, מאוד ייתכן שהוא יוכל לזהות את הווירוס שגורם לכל זה, מניסיונו בתחום.

טכנאי מחשבים יידע גם להנחות אתכם לגבי התנהלות זהירה שתמנע הדבקות נוספת בווירוס, לשמחתנו, רוב הכלים שעוזרים למנוע התקפת וירוסים הם כלים אוטומטיים, קלים לתפעול ויעילים מאוד.

 

כשאחרים מתלוננים עליך

ישנם וירוסים משוכללים במיוחד, אשר כאשר הם תוקפים את המחשב שלך, הם מסוגלים לזהות גם את רשימת הכתובות של אנשי הקשר שלך ולשלוח אליהם דואר אלקטרוני שמתחזה להיות ממך ומטרתו להדביק גם את המחשב שלהם באותו הווירוס.

כאשר אתה מתחיל לשמוע מחברים, קולגות ובני משפחה שהם מקבלים מיילים חשודים מכתובת האימייל שלך, כדאי לבדוק מה הגורם לכל זה וכדאי גם להזהיר את אנשי הקשר שלך שלא לפתוח מיילים חשודים שמגיעים ממך.

 

מישהו החליף לי את האינטרנט

רבים מהווירוסים שתוקפים את המחשבים שלנו מגיעים דרך האינטרנט ומשפיעים על הדפדפן בעזרתו אתם גולשים. אם אתם שמים לב לשינויים בהגדרות הדפדפן כמו לדוגמה אתר בית שמשתנה, קיצורי דרך שמשתנים, נעלמים או מובילים למקום הלא נכון – גם אלה יכולים להיות סימן לכך שהמחשב שלכם נדבק בווירוס. במצב כזה הוא ללא ספק זקוק לטכנאי מחשבים שיבדוק אותו, יטפל בו וירפא אותו ממחלתו. כך תוכלו לחזור בכל הכוח לשגרת החיים והעסקים שלכם.

וירוסים במחשב שלך

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם