כיצד לעשות חקר שוק לפני פיתוח מוצר

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את מה שקראתם ?
שתפו בקליק
כתבות אחרונות

רבים מאיתנו חולמים לקחת רעיון מסוים ולהפוך אותו למציאות שאפשר לגעת בה ולהשתמש בה. לכן זה טבעי שלא מעט אנשים באמת חושבים על רעיון ובסופו של דבר מפתחים ממנו מוצר, כאשר המשאלה הכמוסה של כולנו היא גם למכור את המוצר הזה ולהרוויח ממנו כסף רב. עם זאת, חשוב מאוד להיות מודעים לכך שבלי מחקר שוק לפני פיתוח המוצר אתם עלולים להיכשל, ובגדול. העניין הוא שהעידן שבו אנחנו חיים הוא עידן מאוד צרכני, ולכן יש לכם סיכוי טוב להצליח למכור, אך מצד שני, הוא גם עידן של שפע. לכן עלול להיות שהמוצר שאתם רוצים לפתח למעשה כבר קיים, מה שעלול להוביל לכך שרק תשקיעו כסף אך לא תרוויחו מהעניין דבר.

חוקר

הדרכים השונות לחקור את השוק

כדי להימנע מטעויות מיותרות אתם חייבים לעשות חקר שוק לפני פיתוח המוצר שלכם, וכמובן שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד. יש אומנם אפשרות לקרוא על הנושא הזה מאמרים וגם לראות סרטוני הסבר, אך בסופו של דבר חקר שוק זה מקצוע לכל דבר. ניתן לעשות זאת, לדוגמא, על ידי סקרים שתפרסמו אל אנשים שיוכלו להיות לקוחות פוטנציאליים שלכם ובדרך כזאת תוכלו להבין האם מוצר כמו זה שאתם מתכננים באמת יכול לעניין אותם. במילים אחרות – האם הצורך בכלל קיים? האם מדובר על מוצר שצריך, לפני שמייצרים אותו, ליצור את הצורך עבורו אצל הלקוחות? כמו כן, חשוב מאוד להבין מיהם אותם לקוחות פוטנציאליים, כי כך תוכלו להבין על איזה אחוז מהאוכלוסייה מדובר. לא כל רעיון יכול להפוך בסופו של דבר למוצר מוצלח ומכניס ואין ספק שחשוב מאוד לבדוק את השוק ואת התחרות לפני שאתם מתחילים להשקיע את כל החסכונות שלכם בעניין.

כיצד גוגל יכול לתרום לכם?

אין ספק שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים, כאשר אנחנו רוצים לדעת משהו על מה שאנשים רוצים או מחפשים, הדרך לעשות זאת היא לפנות אל גוגל. לכן ברור שחלק מהשיטות שבהן כדאי לכם להשתמש כאשר אתם מנסים לקבוע האם יהיה שוק למוצר שלכם, היא חיפוש ברשת האינטרנט. האם אנשים מחפשים מוצרים שדומים למוצר שאתם רוצים לפתח? והאם יש הרבה מוצרים דומים שכבר קיימים בשוק? מה ההבדל בין המוצר שלכם ובין מה שכבר קיים? גוגל זה המקום שאליו אנשים נכנסים היום כדי לחפש כל סוג של שירות וכל סוג של מוצר. לכן יש טעם להשתמש בכל כלי החיפוש שהוא מעניק לנו, כי זו הדרך הנכונה שתוכל לשפוך אור על המצב הנוכחי של הדברים. אומנם זה נכון שלהשקיע בחקר שוק זה לא דבר זול, כי מדובר על שירות מקצועי לכל דבר, אך מצד שני, זה שלב הכרחי וחשוב ביותר בדרך להצלחה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם